Groot aanbod

Altijd persoonlijk contact

Gemiddelde klantenbeoordeling van 9,2

Stuitpijn

Nu veel mensen gedwongen thuis zitten te werken, zie je dat steeds meer mensen last krijgen van hun stuitje. Vaak kan je hier met een aantal simpele adviezen zelf al veel verandering in brengen. Mochten onderstaande adviezen niet afdoende zijn, dan kan een uitwendige mobilisatietechniek door onze bekkenfysiotherapeut vaak veel verlichting geven. Verbetering zal in dat geval binnen maximaal 3 behandelingen optreden.

Adviezen:

  • Werk op een (bureau)stoel en niet onderuit gezakt op de bank
  • Zorg dat wanneer je zit je met je voeten plat bij de grond kunt
  • Ga op de volledige stoelzitting zitten en niet op het puntje
  • Je knieën maken ongeveer een hoek van 90 graden of je heupen zijn net iets hoger dan je knieën
  • Voel dat je je lichaamsgewicht verdeelt over je beide billen, ontspan je billen
  • Voel dat je je buik loslaat
  • Zorg dat je werkblad zo’n hoogte heeft dat je je schouders ontspannen kunt laten hangen wanneer je typt
  • Via internet zijn eventueel stuitkussens te koop. Zelf kun je een provisorische maken door een handdoek in de lengte ongeveer 4x op te vouwen. Vervolgens vouw je beide uiteinden naar voren waardoor er een U vorm ontstaat. Deze handdoek leg je op je stoel. Zorg er bij het gaan zitten op de handdoek voor dat uw stuitje in de opening van de U komt. Er komt nu minder druk op het stuitje. 

Valkuilen:

  • Vaak gaan we bij stuitpijn op 1 bil zitten, probeer dit niet te doen
  • Onze eerste reactie bij stuitpijn is het aanspannen van de bilspieren. Ga eens bewust voelen wat je zelf doet, want vaak zijn we ons niet bewust van onze houding/ gedrag. Als je voelt dat je (onbewust) je billen spant, probeer ze dan los te laten. Op de langere termijn geeft een gespannen houding namelijk alleen maar meer pijnklachten. 

Lees hier nog meer
Nieuws en blogs

Ouderen fysiotherapie Senioren fitness
Sport

Krachttraining voor ouderen

Blog:Krachttraining voor ouderen Voldoende lichaamsbeweging is belangrijk voor iedereen, maar nog net een beetje extra belangrijk voor ouderen. Het advies is om minimaal een half uur per dag te bewegen. Het liefst iedere

Lees verder
Sport

Personal training bij Fysio-Actief

Blog:Personal training bij Fysio-Actief In dit blog vertellen we je alles over de voordelen van personal training bij Fysio-Actief. Of je nu net begint met sporten of al ervaring hebt en wat extra

Lees verder
Oncologie fysio-Actief fysiotherapie Sneek bolsward Joure
Fysiotherapie

Wat is COPD?

Blog:Wat is COPD? COPD is een verzamelnaam van chronische longziektes, waaronder chronische bronchitis en longemfyseem, waarbij de longen en luchtwegen zijn beschadigd. Hierdoor wordt ademen moeilijker. Door ontstekingen in de longen raken de

Lees verder
Bedrijfsfysiotherapie Bolsward, Joure, Sneek
Fysiotherapie

De schouder

Blog:De Schouder De schouder is een complex gewricht. Het belangrijkste kenmerk van de schouder ligt in zijn extreme bewegingsvrijheid. Geen enkel gewricht in ons lichaam heeft zoveel bewegingsmogelijkheden als de schouder. Tenminste als

Lees verder
Sport

De herfst is begonnen!

Blog:De Herfst is begonnen! De herfst is begonnen! En dat zie en voel je. Kleur veranderen, de temperaturen dalen en de lucht voelt fris aan. Het is een seizoen dat veel mensen aanzet

Lees verder