Heb je klachten?

Een overzicht van de klachten die wij kunnen behandelen:

Rugklachten, Nekklachten, Schouderklachten, Onderarmklachten, Bekkenklachten, Heupklachten,Knieklachten, Enkel- en voetklachten, Hoofdpijnklachten, Aanhoudende pijn, Balans/ Valpreventie, COPD, Oncologie, Etalagebenen, Parkinson, Corona.

Rugklachten

Last van je rug? Lage rugpijn is een veel voorkomende klacht. Vrijwel iedereen krijgt er wel een keer mee te maken. Meestal verbetert de rugpijn binnen drie weken. Soms kunnen klachten langer aanhouden of zelfs toenemen. Meer informatie over Rugklachten.

Nekklachten

Hoe kunnen we jouw nekklachten verlichten? Bij het ontstaan van nekklachten spelen meerdere factoren vaak een rol. Soms is de oorzaak duidelijk, zoals na een ongeval. Toch komt het vaker voor dat klachten niet direct aanwijsbaar zijn. De nekpijn lijkt er langzaam in te sluipen.

Schouderklachten

Schouderklachten komen best vaak voor. De schouder is een complex gewricht dat bestaat uit de bovenarm, het schouderblad, het sleutelbeen en de ribbenkast. Schouderklachten gaan vaak gepaard met pijn. Ook kunnen ze problemen geven bij het aankleden, slapen en tillen. Gelukkig is er in veel gevallen iets aan te doen.

Onderarmklachten of Carpaal Tunnel Syndroom?

In het dagelijkse leven vragen we best veel van onze onderarmen en handen. Overbelasting kan dan problemen geven. Dit komt onder andere door alle technologie die we tegenwoordig gebruiken. Denk aan: de telefoon, tablet en laptop/computer. Ook een te hoge inspanning door sporten, of het werk, komt vaak voor. Meer informatie over Onderarmklachten.

Bekkenklachten

Bij klachten in het gebied van de lage rug, bekken, de lage buikorganen en bekkenbodemspieren kan bekkenfysiotherapie uitkomst bieden. Onze bekkenfysiotherapeuten hebben een 3-jarige Master opleiding gevolgd om jouw klacht goed te beoordelen en behandelen. Samen met jou wordt er gekeken naar een oplossing op maat. Meer informatie over Bekkenklachten.

Heupklachten

Ervaar jij regelmatig pijn in de lies, in het bil of in het bovenbeen? Dan kan dit te maken hebben met een aandoening aan het heupgewricht en/of de weefsels daaromheen. Meer informatie over Heupklachten.

Knieklachten

Sport jij veel? Of heb je een beroep waarbij je lang moet staan of juist veel op de knieën moet zitten? Grote kans dat je op den duur last van je knie(ën) krijgt. Knieklachten ontstaan vaak geleidelijk door overbelasting. De klachten kunnen ook acuut ontstaan. Bijvoorbeeld doordat jij je verstapt, een sportblessure of een ongeval krijgt.

Enkel- en voetklachten

Een ongeluk zit in een klein hoekje… Enkel- en voetklachten kunnen zomaar ontstaan. Een kleine verstapping tijdens het sporten, of als je per ongeluk een traptrede mist. Daarnaast zijn er ook veel klachten die geleidelijk ontstaan. Vaak hebben die meer te maken met de belasting van het hele been. Meer informatie over Enkel- en voetklachten.

Hoofdpijnklachten

Hoofdpijn is een veel voorkomende kwaal. Gelukkig is hoofdpijn in de meeste gevallen onschuldig. Er kan echter sprake zijn van een serieuze, onderliggende oorzaak. Dan is het verstandig om eerst even naar de huisarts te gaan. Meer informatie over Hoofdpijnklachten.

Aanhoudende pijn

Wat verstaan we onder Aanhoudende pijn? Deze term gebruiken we bij een pijnprobleem dat langer dan drie maanden aanhoudt. Soms blijft de pijn voelbaar nadat het natuurlijke weefsel is hersteld. Vaak kan geen duidelijke schade meer worden gevonden, maar nog steeds is er pijn. In andere gevallen houdt de pijn aan, zonder dat er überhaupt een blessure aan voorafging.

Balans / Valpreventie

Iedereen wil graag stevig in zijn schoenen staan. Zowel letterlijk als figuurlijk. Balans- en evenwichtsproblemen maken het soms echter moeilijk om stabiel te staan. Hierdoor ben je minder mobiel en zelfstandig. Meer informatie over Balans/ Valpreventie.

COPD

Bij COPD zijn de longen chronisch ontstoken en beschadigd. De longen hebben daardoor meer moeite om goed zuurstof op te nemen. Jij ervaart benauwdheid, frequent hoesten en verminderde conditie/spierkracht.

Oncologie

Last van vermoeidheid? Lichamelijke beperkingen? Verminderde spierkracht en/of conditie? Of pijn- en stijfheidsklachten na de behandeling van kanker? Het komt regelmatig voor. Laat je daarom optimaal begeleiden door een oncologiefysiotherapeut. Dit kan zowel tijdens, als na de kankerbehandeling. Meer informatie over Oncologie.

Claudicatio / Etelagbenen

Verlichting van claudicatio of etalagebenen Bij claudicatio voeren de slagaders in je benen te weinig zuurstof aan voor de spieren die je gebruikt bij het lopen. Dit komt omdat deze slagaderen vernauwd zijn. Het zuurstoftekort veroorzaakt de pijn in je been. Meer informatie over Etalagebenen.

Parkinson

Zelfstandigheid en veiligheid behouden bij Parkinson. De ziekte van Parkinson is een complexe ziekte. Het lijkt erop dat meerdere oorzaken samen verantwoordelijk zijn voor het ontstaan van de aandoening. Voor een groot deel veroorzaakt een tekort aan de hersenstof dopamine de problemen en symptomen van Parkinson.

Corona

Herstellen na Corona? Een besmetting met het Coronavirus (Covid-19) kan een forse impact hebben op je gezondheid. Heb je corona gehad en ben je erg verzwakt of heb je klachten als kortademigheid en vermoeidheid? Meer informatie over over herstel bij Corona.