Ouderenfysiotherapie

Met het ouder worden of tijdens/na ziekte op oudere leeftijd, is het mogelijk dat je beperkingen ervaart in je bewegingsvrijheid. Dit kan zich uiten in vermindering van de beweeglijkheid, conditie, evenwicht en de spierkracht.

Wanneer geriatriefysiotherapie?

Onze therapeuten kunnen ondersteunen bij:

• Het verbeteren van conditie, spierkracht en evenwicht
  • Het verbeteren van dagelijkse activiteiten bijv. bij wassen, aankleden, lopen en fietsen
  • Huishoudelijke activiteiten
  • Verminderen van de kans op vallen, valpreventie.

Maar ook bij diverse aandoeningen als:

Parkinson, COPD, Reuma, Dementie, Hartaandoeningen, Osteoporose, Artrose, Etalagebenen, Beroerte.

Advies en begeleiding

Onze therapeuten adviseren en begeleiden ook gezinsleden en mantelzorgers over onder andere het ziektebeeld, de prognose, de behandeling, transfers, dagelijkse handelingen en hulpmiddelen. Er is geen verwijsbrief nodig. Je kunt rechtstreeks, zonder verwijsbrief, terecht bij onze fysiotherapeuten. Voor behandeling aan huis is wel een verwijsbrief nodig.

Een afspraak maken?

Ben je benieuwd of ouderen fysiotherapie bij jou past? Meld je dan aan voor een intakegesprek.

Ja, ik wil een afspraak maken

Therapie aan huis

De therapie wordt zowel op de praktijk als aan huis verzorgd. Therapie aan huis is alleen mogelijk binnen de straal van 5km rondom Fysio-Actief.

5km – Sneek

Ouderen fysiotherapie Sneek