Groot aanbod

Altijd persoonlijk contact

Gemiddelde klantenbeoordeling van 9,2

Gezond leven. Hoe doe je dat?

Eten, slapen, werken, ontspanning, bewegen…. Je doet het bijna iedere dag. Maar hoe vind je de juiste balans? Het is soms lastig is om alle ballen in de lucht te houden in onze drukke levens. Je lichaam en geest zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Door gezond te leven zorgen we ervoor dat we onszelf fitter en energieker voelen en minder snel last hebben van stemmingswisselingen. 

Wij hebben 8 tips hoe je gezonder kunt leven : 

  1. Beweeg en sport regelmatig. Zoek iets wat je leuk vindt om te doen qua bewegen. Zoek eventueel een sport maatje zodat je dit samen kunt doen. 
  2. Heel belangrijk is je nachtrust. Probeer 7 of 8 uur per nacht te slapen. Zo kunnen zowel je lichaam als geest goed herstellen en alle indrukken van de dag verwerken. Tijdens het slapen zorgt je lichaam voor nieuwe lichaamscellen en worden giftige stoffen uit je lichaam verwijderd. De volgende dag is je lichaam klaar voor een nieuwe dag.
  3. Eet gezond, vers en gevarieerd. Beperk afhaal en kant en klare maaltijden, probeer zelf eens zoveel mogelijk te koken. Probeer alcohol, (te veel) zout, verkeerde vetten, frisdranken, geraffineerde suiker en koffie te mijden. Lifestyle coaching
  4. Heb je een hobby of een oude passie? Probeer dit weer op te pakken. Het geeft je energie, plezier en voldoening. Plan je ‘ik’ momentje regelmatig in. Ga lezen, tekenen, tuinieren, muziek luisteren of maken, dansen, puzzelen. Het maakt niet uit. Even een moment voor jezelf.
  5. Geef ook je geest regelmatig rust. Dit kan door je elke dag 5 á 10 minuten bewust te worden van je ademhaling. Waar zit je ademhaling. We kunnen soms onopgemerkt hoog in onze ademhaling zitten. Bijvoorbeeld als je jezelf druk maakt of onbewust aan het piekeren bent. Kijk of je rustig kunt ademen en de ademhaling naar de buik kunt brengen. Meditatie of yoga oefeningen kunnen hier goed bij helpen. Yoga
  6. Investeer in je sociale contacten. Het delen van lief en leed, het luchten van je hart en samen problemen oplossen is heel belangrijk. Het hebben van deze relaties kan mentale spanningen en samenhangende lichamelijke ongemakken tegen gaan. Probeer je daar eens open voor te stellen, dat is zeker niet altijd makkelijk. Meer info
  7. Doorbreek je dagelijkse routine (automatische piloot). Ga eens staand werken, speel een potje voetbal, tafeltennis of ga eens een dagje digitaal offline. Vooral nu in de wereld van corona is het belangrijk om de sleur eruit te halen. Prikkel dus je geest door nieuwe dingen te doen. Wees creatief. 
  8. Stel jezelf doelen. Soms is het handig om iemand te hebben die je stimuleert en motiveert om je doelen te halen. Een Personal Trainer van Fysio-Actief kan je net dat zetje geven om aan jezelf te werken.

Lees hier nog meer
Nieuws en blogs

Fysiotherapie

Hoofdpijn en nekklachten: Een verband en behandeling

Blog:Hoofdpijn en nekklachten: Een verband en behandeling  Spanningshoofdpijn (Tension Type Headaches) Spanningshoofdpijn is een veelvoorkomende vorm van hoofdpijn die wordt gekenmerkt door een constante druk of spanning rondom het hoofd. Het kan aanvoelen

Lees verder
Leefstijl

Gezonder leven met een leefstijlcoach

Leefstijlcoaching:Gezonder leven met een leefstijlcoach! Een gezond gewicht heeft veel voordelen: meer energie en minder risico op bijvoorbeeld diabetes en hart- en vaatziekten. Heb je overgewicht en wil je daar wat aan doen?

Lees verder
Fysiotherapie

Voorkeurshouding bij baby’s

Blog:Voorkeurshouding bij baby’s Rond de 8 weken zie je bij jullie baby ineens een lichte afvlakking bij het hoofdje. Het lijkt net alsof het hoofdje aan de rechterkant platter wordt…. Ook kijkt jullie

Lees verder
Sport

Zomerstopactie!

Fysio-Actief:Zomerstop actie! Blijf in topvorm tijdens de zomerstop! Terwijl de zomer nadert, maken sportclubs zich klaar voor een welverdiende pauze na een seizoen vol actie. Maar het is belangrijk om fit te blijven,

Lees verder