Groot aanbod

Altijd persoonlijk contact

Gemiddelde klantenbeoordeling van 9,2

5 krachtoefeningen voor voetballers

 

5 krachtoefeningen voor voetballers

Tijdens voetbal werk je veel duels af. Om meer duelkracht te genereren is het belangrijk dat je meer kracht hebt in jouw hele lichaam. We nemen een paar effectieve trainingen met je door!

Opdrukken


Ga met je knieën op een matje zitten en plaats je handen, recht onder de schouders, op de grond. Zorg ervoor dat het lichaam van het hoofd tot de knieën een rechte lijn vormt en span je buikspieren strak aan. Laat je lichaam zakken en druk het vervolgens omhoog vanuit de armen.

Planken


Ga met je knieën op een matje zitten en plaats je onderarmen, recht onder de schouders, op de grond. Strek nu je benen een voor een naar achter en zorg ervoor dat je alleen leunt op je tenen en onderarmen. Maak van je lijf een zo recht mogelijke lijn en probeer deze positie zo lang mogelijk vol te houden.

Mountainclimbers


Deze oefening zorgt voor meer snelheid omdat je hiermee je heupen traint. De oefening gaat als volgt. Positioneer jezelf in opdruk stand en trek je benen één voor één zover mogelijk naar je armen. Houdt dit een minuut vol en hanteer een hoog tempo. Neem na een minuut rust en probeer vervolgens nog een aantal sessies.

Stabiliteit


Deze oefening zorgt voor meer stabiliteit en is goed voor jouw onderlichaam. Ga op één been op de grond staan. Als jij op je linkerbeen staat dan doe je jouw rechterarm omhoog. Zwaai met je been naar achter en met je arm naar voren. Begin klein en buig steeds verder totdat je uiteindelijk je tenen aanraakt. Als je die raakt probeer je dat nog een aantal keer te doen totdat je van kant wisselt. Blijf tijdens de oefening zoveel mogelijk in balans.

Hamstring oefening 


Veel voetballers krijgen vroeg of laat last van hun hamstring. Om deze te trainen is er een goede en eenvoudige oefening. Ga met je rug op de grond liggen en buig je knieën licht. Hoe meer je je benen van je billen afhoudt, hoe meer je jouw hamstring traint. Leg je armen naast je neer. Til nu je bekken op en houdt deze positie even vast als je boven bent. Laat je bekken vervolgens rustig zakken en herhaal dit een aantal keer.

Lees hier nog meer
Nieuws en blogs

Fysiotherapie

Wat is een chronisch bekkenpijn?

Blog:Wat is een chronisch bekkenpijn? Chronische bekkenpijn is pijn in het buik-en bekkengebied die langer dan 6 maanden bestaat. Het komt voor bij mannen en vrouwen en kan vervelende klachten geven. Bij het

Lees verder
Ouderen fysiotherapie Senioren fitness
Sport

Krachttraining voor ouderen

Blog:Krachttraining voor ouderen Voldoende lichaamsbeweging is belangrijk voor iedereen, maar nog net een beetje extra belangrijk voor ouderen. Het advies is om minimaal een half uur per dag te bewegen. Het liefst iedere

Lees verder
Sport

Personal training bij Fysio-Actief

Blog:Personal training bij Fysio-Actief In dit blog vertellen we je alles over de voordelen van personal training bij Fysio-Actief. Of je nu net begint met sporten of al ervaring hebt en wat extra

Lees verder
Oncologie fysio-Actief fysiotherapie Sneek bolsward Joure
Fysiotherapie

Wat is COPD?

Blog:Wat is COPD? COPD is een verzamelnaam van chronische longziektes, waaronder chronische bronchitis en longemfyseem, waarbij de longen en luchtwegen zijn beschadigd. Hierdoor wordt ademen moeilijker. Door ontstekingen in de longen raken de

Lees verder