Wat is Redcord training?

Soms houden pijnklachten langer aan dan je verwacht. Door deze pijnklachten, inactiviteit of een verstoord bewegingspatroon gaat het lichaam compenseren. Hierbij worden grote spiergroepen overmatig gebruikt, waardoor het lichaam in een vicieuze cirkel van pijn, verhoogde spanning en inactiviteit blijft bewegen.

Redcord training is een pijnvrije trainingsmethode gericht op het specifiek activeren van verzwakte spieren en het verbeteren van hun coördinatie en aansturing. Dit gebeurt door middel van het eigen lichaamsgewicht en het balancerende systeem van het lichaam. Bij deze training worden de lokale spieren getraind met behulp van instabiele touwen. Deze touwen zorgen ervoor dat de globale spieren leren ontspannen. Op deze manier wordt de disbalans van de spieren opgeheven en zullen pijnklachten verdwijnen.

Voor wie is Redcord training?Fysio-Actief-redcord-2

• Voor alle leeftijden met chronische pijnklachten (nek, rug, bekken en schouder vormen de grootste doelgroep)
  • Houdingstraining
  • Verstoorde bewegingspatronen
  • Blessure preventie en specifieke revalidatie/training bij (top) sporters

Behandeling door middel van Redcord training

De behandeling start met het opzoeken en testen van de zwakste schakels in de bewegingsketen. Op basis van deze testen wordt een persoonlijk trainingsprogramma opgestart met gecontroleerde en pijnvrije oefeningen met de Redcord unit.

De tarieven van deze speciale training:
intake screening €25,-
Opvolg sessie €25,- per training

Fysio-Actief Redcord

Wil je jezelf aanmelden voor redcord training?

Meld je dan aan voor een intake screening.

Meld je dan aan voor een intake screening