EPTE-therapie helpt bij chronische peesklachten!

Heb je één van deze klachten?

• Pijn onder de knieschijf in de kniepees
  • Pijn in de Achillespees
  • Elleboogpijn (tenniselleboog)
  • Chronische schouderpijn
  • Hielspoor

Wat is EPTE-therapie?

EPTE (Echogeleide Percutane Electrolyse) is een betrekkelijk nieuwe behandelmethode voor langdurige, slecht herstellende peesklachten.
Deze therapie werd in Spanje ontwikkeld en wordt nu veelvuldig toegepast bij topsporters, recreatieve sporters en bij iedereen die matig of slecht herstellende peesklachten heeft.
Met EPTE wordt de vicieuze pijncirkel doorbroken. Daarnaast starten we een trainingsprogramma op om uw spieren en pezen sterker, gezonder en beter belastbaar te maken.

Uitgebreide faciliteiten
Kijkt verder dan jouw klacht
Reactie binnen 1 werkdag

Hoe gaat de behandeling in zijn werk?

Met echografie wordt gekeken waar de pees precies aangedaan is. Je kunt ondertussen meekijken naar het echobeeld. Daarna wordt de huid gedesinfecteerd en wordt er een klein dry needling naaldje in de pees aangebracht. Daardoorheen wordt gedurende 1 á 2 minuten een elektrisch stroompje uit een batterij toegediend. Daarmee worden een aantal lichaamseigen reacties opgewekt die het herstel bevorderen.
Het prikken kan enigszins gevoelig zijn, meestal ervaren de patiënten het niet als ‘pijn’ maar als kortdurend ‘oncomfortabel’.
Voor de oefentherapie na EPTE ga je weer naar uw eigen fysiotherapeut.

Hoe vaak moet ik behandeld worden?

Dat hangt af van de chroniciteit van jouw klachten en de ernst van de peesblessure. Meestal is 1 tot 4 behandeling genoeg; een enkele keer is een iets langer traject noodzakelijk.

Wat zijn de kosten?

De kosten vallen onder fysiotherapie. De behandeling wordt vergoedt als je aanvullend verzekerd bent voor fysiotherapie.

Succesvolle resultaten worden vaak al bereikt na enkele behandelingen. Zelfs al bij maanden bestaande peesproblemen.

Reinder Boterhoek - Fysiotherapie

“Vanwege mijn chronische klachten moet ik regelmatig een beroep doen op de fysiotherapeut en ze helpen mij dan altijd op een kundige manier.”

Lees het verhaal van Reinder

Volop bewegingsvrijheid? Wij helpen je graag verder!Maak een afspraak